Criza de identitate din mediul online: jurnalişti vs. PR-işti

Imagine

Credeți că mai avem nevoie de relații publice acum cu apariția internetului sau a jurnalismului?

Eu cred că da, mai ales că acum ambele există și online, și în ceea ce privește PR-ul, e nevoie de el tot timpul pentru că reputația unei organizații sau a unei persoane publice trebuie mereu menținută, PR-ul online ține de comunitate, de social media, unde trebuie să fi mereu prezent.

Există dezbateri neîncetate despre relaţia dintre jurnalişti şi practicienii din domeniul PR. Fiecare profesie este dependentă una de cealaltă. Deseori jurnaliştii sunt sceptici în ceea ce priveşte munca unui PR-ist. El este perceput doar ca un angajat îngrijorat de reputaţia organizaţiei sau a instituţiei pe care o reprezintă. Relaţiile publice sunt un domeniu care se bazează pe transmiterea informaţiei către jurnalişti, indiferent că este vorba despre un produs nou sau despre un eveniment. La rândul lor, jurnaliştii caută PR-ul pentru noi materiale.

În urma unui studiu realizat în Marea Britanie, s-a ajuns la următoarea definiție a PR-ului online: PR-ul online este maximizarea mențiunilor favorabile referitoare la propria companie, brand, produse sau website pe alte siteuri, în timp ce definiția jurnalismului online sună cam așa: Jurnalismul online este jurnalismul care are ca mediu de difuzare un mediu online. Prin urmare, PR-ul online dorește promovarea unei organizații, menținerea reputației acesteia, creșterea vizibilității în mediul online, iar jurnalismul online se axează pe publicarea articolelor în mediul online.

Jurnalismul online este obiectiv, spre deosebire de PR-ul online și blogging-ul care sunt subiective. Jurnaliștii prezintă situația exact cum s-a petrecut sau cel puțin încearcă, în timp ce “PR-istii” își permit să facă apel la emoții, să favorizeze mai mult unele părți, să exagereze și să critice.

Ce sunt exact relaţiile publice online? PR-ul online este o parte componentă a relaţiilor publice, care urmăreşte să construiască relaţii cu publicurile ţintă, relevante prin intermediul şi folosirea instrumentelor comunicaţionale specifice Internetului şi, în consecinţă, a unor mijloace şi măsuri specifice. El reprezintă defapt comunicarea de toate tipurile din online: forumurile, blogurile, site-urile de socializare, grupurile de discuţii, e-mail-ul, chat-ul, pagina web etc.

De cealaltă parte a baricadei, ce este jurnalismul online? Cred că descris simplu, ar fi acel tip de jurnalism care foloseşte ca mediu de comunicare, Internetul. El este reprezentat prin acele articole obiective publicate de jurnalişti referitoare la diferite evenimente. Avantajele jurnalismului online sunt feed-back-ul foarte rapid şi atingerea unui public ţintă precis: tinerii.

Anunțuri

Despre Coseri Anca

Mă numesc Anca, locuiesc și lucrez în Timisoara. Îmi place să scriu, să citesc, să mă distrez. Am 26 de ani dar uneori mă port ca un copil. Îmi place viața, îmi plac lucrurile frumoase, oamenii frumoși și încerc să mă agăț de fiecare mărunțiș care-mi poate înveseli ziua și sufletul. Cred în frumusețea și valoarea sentimentelor pure și sincere, în gesturile făcute din inimă, în cuvintele pline de însemnătate. Îmi place să mă înconjor numai de oameni optimiști, calzi, generoși, visători, aidoma mie. Nu mi-e teamă să recunosc că uneori mi-e teamă. De singurătate, de minciuni, de răutate, de răceală, de întuneric , de lipsa curajului, de ziua de mâine. Dar, tot ce am trăit până acum, tot ce am văzut, tot ce am simțit au trezit în mine o poftă insațiabilă de viață, de fericire, de împlinire. Nu trece o zi fără ca eu să nu mă simt recunoscătoare pentru miile de binecuvântări din viața mea, pentru sutele de minuni și experiențe care m-au schimbat în persoana care sunt astăzi. Ador să scriu, nu are importanță ora sau locul ci ceea ce simt în momentul acela. Fiecare greșeală, fiecare pas , fiecare decizie luată mi-au maturizat gândurile și sentimentele. Scriu din dragoste pentru viață, scriu pentru mine, scriu pentru fiecare om care se regăsește în rândurile mele. Scriu pentru a-mi alina sufletul, pentru a-mi ușura conștiința și nu în ultimul rând scriu pentru trecut, prezent și viitor. Un fel de amintire , un dar prețios pe care mi-l ofer mie peste ani. Acest blog nu este un jurnal online , ci mai degrabă un locşor pentru gândurile şi elucubraţiile mele.
Acest articol a fost publicat în advertising și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Criza de identitate din mediul online: jurnalişti vs. PR-işti

  1. Hmm it seems like your blog ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it up what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog writer but I’m still new to the whole thing. Do you have any points for beginner blog writers? I’d really appreciate it.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s