Social media oportunitate pentru marketing și PR

20130314-165703.jpg

Se tot vorbește despre cum să te folosești de social media pentru a îți promova afacerea, site-ul, brandul etc. Mă gandesc că ar trebui întâi să înțelegem exact ce este social media și ce sunt rețelele sociale. De curiozitate, am facut un search pe Google.ro să văd ce este mai exact social media, dar informația gasită era foarte saracă, iar pe wikipedia Ro nu era deloc. Așa că am căutat în alte parți și am încercat să dau o definiție.

Social media este o colecție de tehnologii web, pusă la dispoziția publicului larg, menită să captureze comunicații, conținut, etc, cu scopul de a le transforma în dialog interactiv.

Iată cateva exemple de social media: rețele sociale, cum ar fi Facebook sau Twitter, tehnologii de blogging, ca de exemplu WordPress, site-uri de fotografii și video sharing, vezi YouTube sau Flickr, sau encicopedia cu conținut deschis tuturor spre utilizare și dezvoltare – Wikipedia, conținut intersant pentru ei și prietenii lor.

Rețelele sociale sunt grupuri de persoane sau comunități, cu aceleași interese, preocupări etc. Termenul de rețea socială nu se refera exclusiv la comunități din online, aceste rețele existând, în aceeași măsură și în offline. Să luam de exemplu fanii trupei Iris. Ei formeaăa o rețea socială, indiferent dacă împartașesc sau nu pasiunea pentru trupa Iris, folosindu-se de social media. Detalii
Să vedem ce este și Social media marketing. Se referă la procesul de a obține trafic sau atenție prin intermediul site-urilor media sociale, și cel mai popular este facebook, dar și alte site-uri care au o latură strict pe marketing cum ar fi zumzi, star shiners, aceste site-uri iți oferă șansa să cumperi online fară a te deplasa și într-un timp scurt.

Social media este o oportunitate pentru latura PR, deoarece ei pot comunica în timp foarte scurt cu publicul, și le oferă acestora informațiile dorite, fară intermediari, cum ar fi presa. Social media în sine este un catch-all, defapt astă e interesul unui PR-ist să capteze un public cât mai mare, și sa îi convingă să aibe anumite atitudini fața de cauza care o reprezintă. Un exemplu de relații publice în social media ar fi RATT, relaționista are pe acest site comunicatele de presă, dar și un forum în care le răspunde oamenilor în legatură cu problemele lor. Social media îi dă ocazia să comunice rapid despre schimbările de traseu, dar și despre evenimentele care au loc. Un eveniment mare a fost :

” De astăzi începe campania RATT-REXONA.
La fiecare bilet sau abonamente cumpărat de la chioşcurile din Piaţa Traian Grozăvescu, Piaţa Libertăţii sau Piaţa 700 veţi primi cel mai nou antiperspirant roll-on Rexona. Promoţia este valabilă de luni până vineri între 16.00 şi 17.00.
Campania se încheie pe 15 iunie.” Detalii.
A fost o campanie de succes deoarece prin intermediul vânzariilor reușeau să provoace publicul la un anumit comportament.

În concluzie, social media este, de fapt, o infrastructură web-based, foarte accesibila, care ajută userii să publice. Social media încarcă descoperirea de conținut nou cum ar fi știri, descoperirea de activitați noi, prin intermediul SEO. Defapt social media este o nouă tendința în marketing si PR.
” Liked, Favorite, Share-it”

Despre Coseri Anca

Mă numesc Anca, locuiesc și lucrez în Timisoara. Îmi place să scriu, să citesc, să mă distrez. Am 26 de ani dar uneori mă port ca un copil. Îmi place viața, îmi plac lucrurile frumoase, oamenii frumoși și încerc să mă agăț de fiecare mărunțiș care-mi poate înveseli ziua și sufletul. Cred în frumusețea și valoarea sentimentelor pure și sincere, în gesturile făcute din inimă, în cuvintele pline de însemnătate. Îmi place să mă înconjor numai de oameni optimiști, calzi, generoși, visători, aidoma mie. Nu mi-e teamă să recunosc că uneori mi-e teamă. De singurătate, de minciuni, de răutate, de răceală, de întuneric , de lipsa curajului, de ziua de mâine. Dar, tot ce am trăit până acum, tot ce am văzut, tot ce am simțit au trezit în mine o poftă insațiabilă de viață, de fericire, de împlinire. Nu trece o zi fără ca eu să nu mă simt recunoscătoare pentru miile de binecuvântări din viața mea, pentru sutele de minuni și experiențe care m-au schimbat în persoana care sunt astăzi. Ador să scriu, nu are importanță ora sau locul ci ceea ce simt în momentul acela. Fiecare greșeală, fiecare pas , fiecare decizie luată mi-au maturizat gândurile și sentimentele. Scriu din dragoste pentru viață, scriu pentru mine, scriu pentru fiecare om care se regăsește în rândurile mele. Scriu pentru a-mi alina sufletul, pentru a-mi ușura conștiința și nu în ultimul rând scriu pentru trecut, prezent și viitor. Un fel de amintire , un dar prețios pe care mi-l ofer mie peste ani. Acest blog nu este un jurnal online , ci mai degrabă un locşor pentru gândurile şi elucubraţiile mele.
Acest articol a fost publicat în PR Online, PR relation, social media și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

