Greșeli de evitat în PR Online

greseala

Câteva noțiuni importante, comunicarea reprezintă un proces esențial de menținerea legaturilor interumane care stă la baza organizării sociale. Majoritatea vorbitorilor percep cuvântul comunicare ca un schimb de mesaje,idei,fapte,impresii între două sau mai multe persoane. Conceptului de comunicare nu i s-a stabilit încă o definiție unică, fiind imposibil de a găsi una unică și valabilă. Scopul comunicării este cel de informare, motivare, convingere, instruire, incurajare. Obiectivul comunicarii este cel al creării unei modalitați prin care mesajele să fie receptate, înțelese și acceptate. Comunicarea este un proces complex care dispune de patru componente : emițătorul,canalul,informația,receptorul.

Pentru că am dicutat deja despre comunicare, putem să ne gândim și la motivele pentru care comunicăm, pentru a convinge și în cele din urmă pentru a vinde, de aceea ne trebuie o masă de oameni,cât mai mare să recepteze mesajul nostru, deci apelăm la comunicarea online.
Dar cum să facem comunicare să fie eficintă și ce trebuie evitat ?
Trebuie să conștientizăm că deși toată lumea comunică online și ne este recomandat să facem astfel, nu înseamnă că toți comunicăm bine. Motivul pentru care transmiti valorile sau imaginea unei companii poate avea repercursiuni asupra felului în care comunici.
Conform unui studiu prezentat de Business Insider și raportat la ceea ce se întâmplă în România iată câteva dintre cele mai uzuale greșeli făcute dacă nu se stabilesc clar de ce și cum se comunica:
Te îneci în entuziasm. Nu te aștepta să realizezi într-o singură zi ce alte companii fac de ani de zile.
Te rătăcești. Nu uita să îți construiești mereu un plan de comunicare, să ai o strategie și o imagine clară a lucrurilor pe care vrei să le transmiți să a modalităților prin care chiar le poți comunica.
Uiți să comunici cu adevărat. Procesul de comunicare presupune și să asculți ceea ce au de spus partenerii, colaboratorii și mai ales clienții tăi. Comunicarea în social media trebuie să cuprindă și un dialog continuu cu aceștia, nu doar promovarea companiei. Iar prin acest dialog se pot asimila foarte multe infomații prețioase.
Uiți să fii politicos. Dincolo de sentimentele tale personale, de convingeri și păreri trebuie să ai mereu în vedere valorile companiei. Niciodată nu trebuie să răspunzi unui comentariu sau unei afirmații negative în mod personal. Tu reprezinți ceva sau pe cineva, iar în acest proces trebuie să înveți să raspunzi cu diplomație și să ți mereu cont de limbajul pe care îl folosești. Detalii

Este bine de știut ca ne putem îmbunatăți oricând abilitațile de comunicare și implicit relațiile cu cei din jurul nostru. Este primordial să învățăm să evităm greșelile care pot aparea în procesul de comunicare. Și pentru a face asta, este important să distingem potențialele erori, să” fim perfect constienți de ele.
Daca iți dorești să comunici mai eficient, să te faci înțeles mai ușor, să iți exprimi cu claritate punctul de vedere și să înțelegi cu exactitate ceea ce persoanele din jur încerca să îți transmită, atunci iată care sunt acele greșeli pe care trebuie să le eviți într-o conversație:

Nu asculți. Nu fii ca majoritatea oamenilor! Nu aștepta pur și simplu cu nerabdare să îți vină rândul să vorbești, încearcă să asculți cu atenție ceea ce spun cei de lângă tine.

Adresezi prea multe întrebări. Este util să adresezi întrebări, însă dacă exagerezi, conversația poate începe să semene cu un interogatoriu, provocând frustrare.

Ești lipsit de expresivitate. Într-o conversație nu sunt atât de importante lucrurile pe care le spui, cât felul în care le spui.

Trebuie să ai întotdeauna dreptate. Evită să creezi discuții contradictorii din dorința de a avea întodeauna dreptate.  Este în regulă să îți susții opiniile, dar încearcă să le accepți și pe ale celorlalți.

Vorbești despre subiecte ciudate sau negative.  Nu este indicat să vorbești despre sănătatea ta precară, despre cât de prost merge relația ta, despre slujba ta prost platită, despre criminali în serie sau orice subiect la fel de înspăimântător, care poate stoarce energia pozitiva dintr-o conversație.

Despre Coseri Anca

Mă numesc Anca, locuiesc și lucrez în Timisoara. Îmi place să scriu, să citesc, să mă distrez. Am 26 de ani dar uneori mă port ca un copil. Îmi place viața, îmi plac lucrurile frumoase, oamenii frumoși și încerc să mă agăț de fiecare mărunțiș care-mi poate înveseli ziua și sufletul. Cred în frumusețea și valoarea sentimentelor pure și sincere, în gesturile făcute din inimă, în cuvintele pline de însemnătate. Îmi place să mă înconjor numai de oameni optimiști, calzi, generoși, visători, aidoma mie. Nu mi-e teamă să recunosc că uneori mi-e teamă. De singurătate, de minciuni, de răutate, de răceală, de întuneric , de lipsa curajului, de ziua de mâine. Dar, tot ce am trăit până acum, tot ce am văzut, tot ce am simțit au trezit în mine o poftă insațiabilă de viață, de fericire, de împlinire. Nu trece o zi fără ca eu să nu mă simt recunoscătoare pentru miile de binecuvântări din viața mea, pentru sutele de minuni și experiențe care m-au schimbat în persoana care sunt astăzi. Ador să scriu, nu are importanță ora sau locul ci ceea ce simt în momentul acela. Fiecare greșeală, fiecare pas , fiecare decizie luată mi-au maturizat gândurile și sentimentele. Scriu din dragoste pentru viață, scriu pentru mine, scriu pentru fiecare om care se regăsește în rândurile mele. Scriu pentru a-mi alina sufletul, pentru a-mi ușura conștiința și nu în ultimul rând scriu pentru trecut, prezent și viitor. Un fel de amintire , un dar prețios pe care mi-l ofer mie peste ani. Acest blog nu este un jurnal online , ci mai degrabă un locşor pentru gândurile şi elucubraţiile mele.
Acest articol a fost publicat în PR Online și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

