Reputația online = MARKETING TRIBAL SI ADD MARKETING

20130401-014339.jpg
Văd două tendințe în marketing: marketingul tribal și cel de tip ADD.

În marketingul tribal inițiatorul creează o comunitate cu scopul de a loializa clienții. Despre asta vorbește mult Seth Godin. Acesta este conceptul pe care s-a clădit proiectul BOOT Camp. Asta face McDonald’s cand își atrage viitorii clienți cu McPuișor și cu jucării “incluse” în preț. Ideea de comunitate este după opinia mea formula de marketing esențială a viitorului.

În marketingul de tip ADD (Attention Deficit Disorder) marketerii se adaptează la tendința potențialilor clienți de a fi tot mai neatenți și nerabdători. ADD este o disfuncție: deficitul de atenție. Pentru ca în era informației tot mai mulți oameni o au, marketerii se adaptează situației. Așa apare marketingul prin SMS, prin email la liste, prin Twitter și așa mai departe.

Ambele tipuri de marketing sunt necesare. ADD pentru atragerea atentiei, iar cel tribal pentru constructia unei retele de clienti loiali pe termen lung.

La ce ți-ar folosi informația asta dacă nu esti marketer?

La managementul reputație online! Când îți construiești un “trib”, adică un “fun club”, ai o abordare de marketing tribal. Când trimiți emailuri, dai telefoane sau te duci la conferințe pentru a-ți promova un proiect nou și a cunoaște oameni noi, ai o abordare ADD.

Ambele sunt utile.

Cu care să incepi?

Cu prima! Fa-ți o lista cu prieteni, amici, clienți mulțumiți și consolidează relațiile cu ei. Ei vor deveni ambasadorii tăi. Fă din asta o prioritate!

Servește-i și se vor simți dornici să te servească. Se numește reciprocitate.

Anunțuri

Despre Coseri Anca

Mă numesc Anca, locuiesc și lucrez în Timisoara. Îmi place să scriu, să citesc, să mă distrez. Am 26 de ani dar uneori mă port ca un copil. Îmi place viața, îmi plac lucrurile frumoase, oamenii frumoși și încerc să mă agăț de fiecare mărunțiș care-mi poate înveseli ziua și sufletul. Cred în frumusețea și valoarea sentimentelor pure și sincere, în gesturile făcute din inimă, în cuvintele pline de însemnătate. Îmi place să mă înconjor numai de oameni optimiști, calzi, generoși, visători, aidoma mie. Nu mi-e teamă să recunosc că uneori mi-e teamă. De singurătate, de minciuni, de răutate, de răceală, de întuneric , de lipsa curajului, de ziua de mâine. Dar, tot ce am trăit până acum, tot ce am văzut, tot ce am simțit au trezit în mine o poftă insațiabilă de viață, de fericire, de împlinire. Nu trece o zi fără ca eu să nu mă simt recunoscătoare pentru miile de binecuvântări din viața mea, pentru sutele de minuni și experiențe care m-au schimbat în persoana care sunt astăzi. Ador să scriu, nu are importanță ora sau locul ci ceea ce simt în momentul acela. Fiecare greșeală, fiecare pas , fiecare decizie luată mi-au maturizat gândurile și sentimentele. Scriu din dragoste pentru viață, scriu pentru mine, scriu pentru fiecare om care se regăsește în rândurile mele. Scriu pentru a-mi alina sufletul, pentru a-mi ușura conștiința și nu în ultimul rând scriu pentru trecut, prezent și viitor. Un fel de amintire , un dar prețios pe care mi-l ofer mie peste ani. Acest blog nu este un jurnal online , ci mai degrabă un locşor pentru gândurile şi elucubraţiile mele.
Acest articol a fost publicat în PR relation și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s