Google aduce vanzari, Facebook doar like

Plecând de la această afirmație „Google aduce vanzari, Facebook doar like-uri” este cât se poate de pertinentă deoarece un like nu reprezintă o statistică clară pentru cumparare. Oare cât la % din like-uri a adus firmei profit? Poate doar renume…

Foarte multe companii mici și mijlocii din Romania au început să-și facă publicitate prin intermediul rețelei Facebook. Reclamele sunt targetate și apar în funcție de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook: caror branduri dă like, ce subiecte îl interesează, cu cine interacționează, ce prieteni are etc.

Facebook oferă oricui posibilitatea de a-și achiziționa reclama în rețea, în funcție de bugetul planificat și de preferințele publicitare, precum localitatea/țara, vârsta, un anumit interes (exemplu, alergare), tipul de utilizator (oricine, doar cei conectati cu pagina companiei, doar cei are nu sunt conectat cu pagina companiei), bugetul avut la dispoziție.

Targetarea Facebook este destul de precisă. Spre exemplu, un producator de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclama, vizibila doar alergatorilor amatori din Bucuresti și va avea o audiența de 12.820 de oameni.

20130325-200118.jpg

Foarte multe afaceri din România s-au înghesuit în ultimii ani pe Facebook. Au creat pagini de companie sau de brand şi au alergat după cât mai mulţi fani şi neapărat “Like”-uri, derulând campanii de marketing de mii sau chiar zeci de mii de euro. Dar cu ce folos?
Facebook trebuie să fii!”, explică scurt Marius Meleşteu, directorul general al Strauss România.
De ce investeşte în pagina de pe Facebook a brandului Doncafé. Mai exact, cinci procente din întregul buget de marketing al companiei sunt alocate pentru gestionarea paginii şi dezvoltarea de aplicaţii sau concursuri desfăşurate cel puţin o dată la fiecare două luni. Şi, drept urmare, pagina Doncafé a strâns în decurs de un an aproape 130.000 de fani, devenind astfel unul dintre cele mai puternice branduri de pe Facebook.

Din ce în ce mai multe companii din România explorează deja de ceva vreme reţelele sociale şi creează comunităţi online cu care să poată interacţiona prin diferite metode şi care să le transmită apoi mesajul mai departe pe internet. Dintre cele mai populare 100 de pagini româneşti de Facebook, de pildă, 23 sunt pagini de companie sau de brand. Au în total zeci sau chiar sute de mii de fani şi se luptă practic cot la cot cu pagini de divertisment sau ale unor vedete autohtone precum Inna şi Smiley, potrivit serviciului de monitorizare a paginilor de Facebook din România.

20130325-201141.jpg

Despre Coseri Anca

Mă numesc Anca, locuiesc și lucrez în Timisoara. Îmi place să scriu, să citesc, să mă distrez. Am 26 de ani dar uneori mă port ca un copil. Îmi place viața, îmi plac lucrurile frumoase, oamenii frumoși și încerc să mă agăț de fiecare mărunțiș care-mi poate înveseli ziua și sufletul. Cred în frumusețea și valoarea sentimentelor pure și sincere, în gesturile făcute din inimă, în cuvintele pline de însemnătate. Îmi place să mă înconjor numai de oameni optimiști, calzi, generoși, visători, aidoma mie. Nu mi-e teamă să recunosc că uneori mi-e teamă. De singurătate, de minciuni, de răutate, de răceală, de întuneric , de lipsa curajului, de ziua de mâine. Dar, tot ce am trăit până acum, tot ce am văzut, tot ce am simțit au trezit în mine o poftă insațiabilă de viață, de fericire, de împlinire. Nu trece o zi fără ca eu să nu mă simt recunoscătoare pentru miile de binecuvântări din viața mea, pentru sutele de minuni și experiențe care m-au schimbat în persoana care sunt astăzi. Ador să scriu, nu are importanță ora sau locul ci ceea ce simt în momentul acela. Fiecare greșeală, fiecare pas , fiecare decizie luată mi-au maturizat gândurile și sentimentele. Scriu din dragoste pentru viață, scriu pentru mine, scriu pentru fiecare om care se regăsește în rândurile mele. Scriu pentru a-mi alina sufletul, pentru a-mi ușura conștiința și nu în ultimul rând scriu pentru trecut, prezent și viitor. Un fel de amintire , un dar prețios pe care mi-l ofer mie peste ani. Acest blog nu este un jurnal online , ci mai degrabă un locşor pentru gândurile şi elucubraţiile mele.
Acest articol a fost publicat în advertising și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Google aduce vanzari, Facebook doar like

  1. Catalin zice:

    tare, multumesc pentru postul pe mediaddict

Lasă un răspuns

