Furtul intelectual online

Cum dovedești furtul intelectual?

Cred că a venit momentul să dezbatem un subiect care ne privește direct pe majoritatea , de pe această arie. Trebuia să iau de mult timp această inițiativă, dar ea este de actualitate și binevenită oricând. Probabil subiectul la care vreau să mă refer a mai fost discutat , în linii mari, tangențial, conjunctural, dar sunt tot mai convinsă că un astfel de subiect merită întreaga noastră atenție și trebuie dezbătut în detaliu.

b_300_472_16777215_0___images_stories_analize_Copy-pasteConform legii, titularii drepturilor de autor sau ai drepturilor conexe recunoscute și protejate prin lege pot solicita instanțelor de judecată sau altor organisme competente, dupa caz, recunoașterea drepturilor și constatarea incalcarii acestora si pot pretinde acordarea de despagubiri pentru repararea prejudiciului cauzat.

În cadrul unei acțiuni referitoare la încalcarea drepturilor de autor sau a drepturilor conexe, instanțele judecatorești vor pretinde reclamantului să furnizeze orice element de probă, accesibil în mod rezonabil, pentru a dovedi cu suficiența certitudine ca s-a adus atingere dreptului sau ca o astfel de atingere este iminenta. Se consideră câ reprezintă element de proba suficient numarul de copii ale unei opere sau ale oricarui alt obiect protejat, la aprecierea instanței de judecată.

Mai mult, instanța poate să autorizeze ridicarea de obiecte și înscrisuri care constituie dovezi ale încalcarii respectivelor drepturi, în original ori în copie, chiar și atunci când acestea se afla în posesia parții adverse.

Nu în ultimul rând, instanța are dreptul să solicite furnizarea informațiilor privind originea și rețelele de distribuție a mărfurilor sau a serviciilor care aduc atingere unui drept protejat de lege, fie de la făptuitor, fie de la altă persoană care a fost implicată în încalcarea drepturilor în cauza.

Vreau să discutăm în continuare despre o practică tot mai frecventă în domeniul nostru de activitate (sau branșă), și anume FURTUL. Nu mă refer la furtul din buzunare, desigur, ci despre ceea ce se numește în termeni oficiali furt intelectual, adică însușirea abuzivă (și as numi-o chiar nesimțită, de o meschinarie abjecta și de netolerat) a muncii și creației altei persoane. Este echivalent, dacă doriți, cu plagiatul sau cu impostura.

Știm cu toții că la un anumit nivel există și se aplică copyright-ul, legile drepturilor de autor. Dar ce ne facem atunci când noi ceilalți, departe de faimă și notorietate (unii dintre noi deocamdată) care din neglijența, sau din buna credința, sau pur și simplu nu am crede că munca noastră ar putea tenta indivizilipsiți de scrupule și de cel mai elementar bun simț, nu ne protejam creația și ne trezim în situația în care indivizii ieftini de care aminteam mai sus se folosesc fară nici o jena de ceea ce tu ai realizat, de multe ori cu sacrificii fizice, financiare, nopti albe și stres maxim.

Sunt absolut sigură că cel putin o data în viața v-ați izbit de aceasta problemă, că v-a afectat mai mult sau mai puțin, în raport cu nivelul de impostură sau de valoarea pe care voi însivă o dadeați propriului produs, dar furtul rămane furt și este de condamnat, fară circumstanțe atenuante. Așadar, dacă ați trăit sau ați auzit de astfel de situații, hai sa dezbatem împreună. Cum putem să ne protejam de impostori? Voi cum ați procedat la momentele respective? Cât de grav a fost și/sau cât de mult v-a afectat?

Nu pot înțelege nici o secunda cum ar putea cineva să-și însușească munca altuia, nu pot întelege care este de fapt satisfacția unui astfel de individ atunci când, orice ar declara și ar promova în fata celorlalți, în sinea lui știe exact că nu este meritul lui, că nu el a fost capabil să realizeze acel produs, ci celălalt, adevăratul realizator al produsului. Și atunci, stau și mă întreb, unde este satisfacția? Unde sunt respectul și stima de sine? Cum te mai poți privi în oglindă și cum te mai poți aprecia tu însuți, când știi că tot ceea ce alții laudă, nu este munca ta???

Despre Coseri Anca

Mă numesc Anca, locuiesc și lucrez în Timisoara. Îmi place să scriu, să citesc, să mă distrez. Am 26 de ani dar uneori mă port ca un copil. Îmi place viața, îmi plac lucrurile frumoase, oamenii frumoși și încerc să mă agăț de fiecare mărunțiș care-mi poate înveseli ziua și sufletul. Cred în frumusețea și valoarea sentimentelor pure și sincere, în gesturile făcute din inimă, în cuvintele pline de însemnătate. Îmi place să mă înconjor numai de oameni optimiști, calzi, generoși, visători, aidoma mie. Nu mi-e teamă să recunosc că uneori mi-e teamă. De singurătate, de minciuni, de răutate, de răceală, de întuneric , de lipsa curajului, de ziua de mâine. Dar, tot ce am trăit până acum, tot ce am văzut, tot ce am simțit au trezit în mine o poftă insațiabilă de viață, de fericire, de împlinire. Nu trece o zi fără ca eu să nu mă simt recunoscătoare pentru miile de binecuvântări din viața mea, pentru sutele de minuni și experiențe care m-au schimbat în persoana care sunt astăzi. Ador să scriu, nu are importanță ora sau locul ci ceea ce simt în momentul acela. Fiecare greșeală, fiecare pas , fiecare decizie luată mi-au maturizat gândurile și sentimentele. Scriu din dragoste pentru viață, scriu pentru mine, scriu pentru fiecare om care se regăsește în rândurile mele. Scriu pentru a-mi alina sufletul, pentru a-mi ușura conștiința și nu în ultimul rând scriu pentru trecut, prezent și viitor. Un fel de amintire , un dar prețios pe care mi-l ofer mie peste ani. Acest blog nu este un jurnal online , ci mai degrabă un locşor pentru gândurile şi elucubraţiile mele.
Acest articol a fost publicat în advertising și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

